RASP ServiceMind™
RASP ServiceMind är ett servicetest som mäter i vilken grad en person är benägen att tillfredsställa kundernas önskemål, att ge en god service.
Testet används inom hotell- och restaurangbranschen, cabincrew för flyget, butikspersonal och andra yrken där service med kundfokus är viktig.
En del företag använder testet som en första gallring för tjänster inom service.
Hur fungerar det?
Webbformulär med frågor
Testet består av en webbenkät som fylls i av testpersonen och resultatet är klart i samma sekund som testet avslutas. Testet finns på svenska och engelska .
Lättläst profil
Administratören kan ta del av resultatet som presenteras som en lättläst profil.
Profilen visar servicenivån och vilka egenskaper som är framträdande hos en person som ger god service.
Perfekt som en första gallring vid många sökande inom exempelvis servicebranschen.
Tre olika servicenivåer
Grönt
RekommenderasOrange
Ett personligt möte/referenstagning rekommenderas innan beslutRött
Rekommenderas tyvärr inteEgenskaper vid hög servicenivå
Stor social förmåga - Vänlighet och empati
Kundfokus - Fokuserar på kunden istället för på sig själv
Flexibilitet - Vid behov förändringsbenägen
Öppenhet - Fångar upp signaler från kunden